HTML Free Code
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, March 31, 2008

What a Waste>>>




Sufiah Yusof adalah seorang pelajar genius math university oxford rakyat Malaysia. Sufiah memecah rekod menjadi menjadi pelajar oxford yang paling muda namun ramai musuh Islam tidak suka perkara itu. Sufiah di lagakan membeci keluarga nya dan akhirnya lari dari rumah ke keluarga 'angkat' bahasa Inggeris. Sekarang pada Sufiah juga di kenali 'Shipa Lee' 23 adalah seorang pelacur yang terpaksa melacur untuk membayar yuran pengajian. Namun berita di bawah menunjukkan konspirasi musuh islam untuk merosakkan sebarang yang berharga di miliki ummah.

Kedah Still Flying High

March 31, 2008 02:10 AM


KUALA LUMPUR, March 31 (Bernama) -- Kedah remained top of the table followed by Selangor and Perak while Negeri Sembilan moved up to fourth spot at the expense of Terengganu who lost to Pahang after the round of matches played Sunday night.

Kedah have 47 points, five more than Selangor (42) followed by Perak (38), Negeri Sembilan (36) and Terengganu (33).

In ALOR STAR, Kedah thrashed Brunei DPMM 4-1. The Canaries' goals came from Badrol Bakhtiar (10th, 28th min), Mohd Fadly Baharom (38th min) and Marlon Alex James (83rd min) while Brunei's consolation goal was scored by Didier Belibi (43rd min).

Sunday, March 30, 2008

Bilik Mayat

Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat di sebuah hospital untuk menyiasat punca
kematian tiga lelaki sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada
penjaga bilik berkenaan.

Polis: Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?

Penjaga: Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang strok. Lelaki kedua
pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung manakala yg ketiga disambar petir.

Polis: Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?

Penjaga: Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya...

quarterfinals of the FA Cup

KUALA LUMPUR, March 29 (Bernama) -- The luck of the draw favoured Kedah when they were drawn to play minnows Melaka in the quarterfinals of the FA Cup football competition.

Kedah, who are also in the driver's seat in the Super League, play the first leg match away at the Hang Tuah Stadium in Melaka on April 8 and the return leg at their home stadium, the Darul Aman Stadium in Alor Star, on April 22.

Kedah assistant team manager Syed Khairol Anuar Syed Abidin said that although Melaka are in ninth place in the Premier League, they would not take their opponents lightly. "They might turn out to be "giant killers", he told reporters after the draw for the final eight teams in the competition held at Angkasapuri here Saturday.

Kedah qualified for the last eight after defeating Sarawak on a 5-0 aggregate in their final qualifying round while Melaka despatched off Proton FC on a 6-4 aggregate.

Following are quarter final fixtures:

First leg (April 8):

1. Melaka vs Kedah, Stadium Hang Tuah, Melaka, 8.45pm

2. Pahang vs Sabah, Stadium Darul Makmur, Kuantan, 8.45pm

3. Kuala Muda NAZA vs Selangor, Stadium Darul Aman, Alor Star, 8.45pm

4. Terengganu vs Felda United FC, Stadium Sultan Ismail Nasirudddin Shah, Kuala Terengganu, 8.45pm

Return Leg (April 22):

1. Kedah vs Melaka, Stadium Darul Aman, Alor Star, 8.45pm

2. Sabah vs Pahang, Stadium Likas, Kota Kinabalu, 8.15pm

3. Selangor vs Kuala Muda NAZA, Stadium Shah Alam, 8.45pm

4. Felda United FC vs Terengganu, Stadium Bolasepak Kuala Lumpur, Cheras, 8.45pm

-- BERNAMA

Man Utd 4 - 0 Aston Villa


Manchester United retain their six-point lead over Arsenal after a 4-0 humbling of Aston Villa at Old Trafford. Cristiano Ronaldo (17) scored his customary goal to begin the rout with a cheeky backheel before he turned provider for Carlos Tevez (33). Wayne Rooney was able to end his goal drought with a second-half pair(53,70)

Team Line-ups

Manchester United: Kuszczak; Brown, Ferdinand (Hargreaves 61), Vidic, Evra (O’Shea 61); Ronaldo, Carrick (Anderson 61), Scholes, Giggs; Tevez, Rooney.
Subs not used: Foster, Park.
Booked: Vidic

Aston Villa: Carson; Bouma (Osbourne 80), Mellberg, Laursen; Agbonlahor, Reo-Coker, Barry, Petrov, Young; Carew (Maloney 42), Harewood (Salifou 69).
Subs not used: Taylor, Knight.
Booked: Bouma

Attendance: 75,932

Saturday, March 29, 2008

Vitamin C - Graduation Song lyrics

And so we talked all night about the rest of our lives
Where we're gonna be when we turn 25
I keep thinking times will never change
Keep on thinking things will always be the same
But when we leave this year we won't be coming back
No more hanging out cause we're on a different track
And if you got something that you need to say
You better say it right now cause you don't have another day
Cause we're moving on and we can't slow down
These memories are playing like a film without sound
And I keep thinking of the night in June
I Didn't know much of love, but it came too soon
And There was me and you, and then it got real blue
Stay at home talkin' on the telephone and
We would get so excited, we'd get so scared
Laughing at our selves thinking life's not fair
And this is how it feels

Chorus:
As we go on, we remember
All the times we had together
And as our lives change, from whatever
We will still be, friends forever

So if we get the big jobs and we make the big money
When we look back now, will that joke still be funny?
Will we still remember everything we learned in school?
Still be trying to break every single rule
Will little brainy Bobby be the stockbroker man?
Can Heather find a job that won't interfere with her tan?
I keep, I keep thinking that it's not goodbye
Keep on thinking it's a time to fly
And this is how it feels

*Repeat chorus*

La, la, la, la; yeah, yeah, yeah
La, la, la, la, we will still be friends forever

Will we think about tomorrow like we think about now?
Can we survive it out there? Can we make it somehow?
I guess I thought that this would never end
And suddenly it's like we're women and men
Will the past be a shadow that will follow us round?
Will these memories fade when I leave this town
I keep, I keep thinking that it's not goodbye
Keep on thinking it's a time to fly

*Repeat chorus 3x*

Zaman Muda Muda ( Jumaat Minggu Last )

gochi posing siut>>>
tiket tgk merata>>>
goda tongek>>>
muka2 ako n rakan2 waktu muda2 dulu...

Quote 1





"Like birds, let us leave behind what we don't need to carry
pains, sorrows, grudges, fears.
Always fly light,life is so beautiful"

Friday, March 28, 2008

Funny...

Wonderful coffee

Customer to waiter: Everyday you charge me money for a cup of coffee. It will be wonderful if you serve me coffee free of cost today.
Waiter: Sir, everyday you drink coffee from a filled cup. It will be wonderful if you drink it from an empty cup today.


*******

Doctor's promise

"Doctor, are you sure I'm suffering from pneumonia? I've heard once about a doctor treating someone with pneumonia and finally he died of typhus."
"Don't worry, it won't happen to you. If I treat someone with pneumonia he will die of pneumonia only."


*******


Dentist's thinking

Patient: "It must be tough spending all day with your hands in someone's mouth."
Dentist: "I just think of it as having my hands in their wallet."


*******

In safe hands

Patient: Doctor I heard 10 percent of the total patients undergoing this surgery die.
Doctor: Don't worry man, those 10 percent patients operated by me are already dead. Now it's the turn of the 90 percent survivors.

Rumah Seorang Menteri Besar

cuba korang bayangkan seorang pemimpin sebuah negeri tinggal kat rumah camnih ajer.btapa zuhudnya pemimpin ni.guard pon xde.cuba kita tgk umah sekitar kita,rasanya berkali ganda lebih besar dan lebih mewah dari rumah kat atas nih.rasanya inilah yang dikatakanpemimpin berjiwa rakyat.rakyat tiada halangan untuk bertemu si pemimpin

FA CUP 2nd Round

March 28, 2008 00:42 AM

No Sweat For Kedah

KUALA LUMPUR, March 27 (Bernama) -- Defending champions Kedah beat Sarawak 2-0 in their second round, second leg match to qualify for the quarterfinals of the FA Cup football competition.

Accompanying Kedah in the last eight are Selangor, Sabah, Pahang, Melaka, Felda United, Terengganu and Kuala Muda.

In the match in KUCHING, Mohd Fadly Baharom scored twice for Kedah in the 28th and 37th minute. In their first leg encounter at the Darul Aman Stadium, Kedah beat Sarawak 3-0.

Kedah qualified advanced into the quarterfinals on a 5-0 aggregate.

Thursday, March 27, 2008

Haram Kahwin

Suzy menyampaikan hasrat hatinya kepada bapanya untuk berkahwin dengan Robert. Jejaka pilihannya yang juga adalah jiran dan teman sepermainan nya sejak kecil lagi.
Suzy : Ayah, Robert melamar saya. Kami mahu berkahwin.
Ayah : Apa? Tidak boleh! Kamu boleh berkahwin dengan sesiapa saja kecuali Robert.
Suzy : Tapi mengapa?
Ayah : (Separuh berbisik) Kerana Robert sebenarnya adalah abangmu. Tapi, jangan beritahu ibumu ye!
Terkejut dengan jawapan itu, suzy pergi pula kepada ibunya.
Suzy : Ibu, Ayah melarang saya berkahwin dengan Robert.
Ibu : Tak usah dengar cakap ayah kamu tu. Kamu boleh kahwin dengan sesiapa saja yang kamu suka termasuk Robert.
Suzy : Tapi kata ayah, Robert itu abang saya. Adik beradik kan tak boleh kahwin?
Ibu : (Separuh berbisik) Hmmm.... Ayah kamu pun tak tahu kamu bukan anaknya.
Suzy : Huh!!??!!

Wednesday, March 26, 2008

Mr. n Mrs. Smith ( Direct LInk )


SAM dan DOL

SAM: Kenapa kau cakap minum susu segar
boleh bawa maut?
DOL: Sebab semalam semasa aku tengah
minum, lembu tu terajang aku. Nasib
baik tak mati.
============ ========= ========= =====
SAM: Apasal ko marah kat tokey kedai 2
Ringgit tu?
DOL: Sebab dia tipu. Aku beli 3 barang
dia mintak 6 ringgit. Kata kedai 2
Ringgit!!
============ ========= ========= =====
SAM: Kau kata ikan emas peliharaan kau
mati lemas? Mana kau tau dia mati
lemas?
DOL: Sebab aku jumpa ia mati dalam
air!
============ ========= ========= =====
SAM: Semalam aku nampak hantu!
DOL: Uih! kau terkejut tak?
SAM: Taklah.... hantu tu yang terkejut
tengok aku.
DOL: Mana kau tahu?
SAM: Aku tengok muka dia pucat semacam
jer....
============ ========= ========= =====
SAM: Apasal kopi yang kau buat ni rasa
masin?
DOL: Gula dah habis!
SAM: Yang kau pergi campur garam
apasal?
DOL: Kan aku kata, sebab gula dah
habislah!
============ ========= ========= =====
SAM: Aku tengok kau beberapa hari
ini "candle light dinner" dengan bini
kau, mesti dia suka.
DOL: kena marah adalah! Api rumah aku
dah kena potong lah, lupa nak bayar
bil elektrik!
============ ========= ========= =====
SAM: Aku ada AIDS? mana ada...
DOL: Aku baca 1 dari 10 orang kat
Negara ni ada aids. Aku dah tanya 9
orang, semua tak ada aids, kau orang
ke 10, tak payah tanya, aku dah
tahu...
============ ========= ========= =====
SAM: Dol, aku dengar bunyi batuk kau
makin teruk!
DOL: Iya ke? kalau macamni aku kena
banyak berlatih agar dapat Batuk
dengan lebih baik lagi.
============ ========= ========= =====
SAM: Dah dua kali perompak yang sama
datang merompak kedai kita.
DOL: Tu lah aku dah cakap kat kau,
jangan pasang signboard "SILA DATANG
LAGI"...degil!

Bas Microsoft

bas Microsoft di Jepun


ada com and net,agak2nya Malaysia bley ker wat camnih.bas biasa pon penuh dgn vandal ajer


Tuesday, March 25, 2008

Kedah Belasah Perak 5-1



ALOR STAR, 24 Mac (Bernama) -- Pendahulu liga, Kedah mengukuhkan cengkaman di persada liga apabila membelasah Perak 5-1 dalam saingan bola sepak Liga Super di Stadium Darulaman, di sini, malam ini.

Gol pertama Kedah diperolehi pada minit ke-13 apabila pemain Perak S. Subramaniam tertampan bola ke dalam gawang sendiri susulan rembatan kencang Mohd Khyril Muhaymeen di depan pintu gol pelawat.

Mohd Khyril menjaringkan dua gol pada minit ke-20 dan 25 untuk kedudukan 3-0.

Tidak lama selepas itu, Kedah yang mendapat sokongan lebih 35,000 penonton memperoleh gol keempat pada minit ke-39 menerusi Marlon Alex James yang menggelecek pertahanan lawan disusuli rembatan kencang ke gawang gol.

Perak berjaya merapatkan jurang menerusi Mohd Razali pada minit ke-71.

Gol kelima Kedah dihasilkan pada minit ke-77 menerusi Mohd Fadly Baharom yang merembat kencang di luar kotak penalti menewaskan penjaga gol Perak, Mohd Hamsani Ahmad.

-- BERNAMA

Monday, March 24, 2008

Lelaki dan Wanita

LELAKI
*********
1. Lelaki bujang kena tanggung dosa sendiri apabila sudah baligh manakala dosa gadis bujang ditanggung oleh bapanya.

2. Lelaki berkahwin kena tanggung dosa sendiri, dosa isteri, dosa anak perempuan yang belum berkahwin dan dosa anak lelaki yang belum baligh.
BERATKAN!!

3. Hukum menjelaskan anak lelaki kena bertanggungjawab ke atas ibunya dan sekiranya dia tidak menjalankan tanggungjawabnya maka dosa baginya terutama
anak lelaki yang tua, manakala perempuan tidak, perempuan hanya perlu taat kepada suaminya. Isteri berbuat baik pahala dapat kepadanya kalau buat tak
baik dosanya ditanggung oleh suaminya.

4. Suami kena bagi nafkah pada isteri, ini wajib tapi isteri tidak. Walaupun begitu isteri boleh membantu. Haram bagi suami bertanya pendapatan isteri
lebih-lebih lagi menggunakan pendapatan isteri tanpa izin ini. Banyak lagi lelaki lebih-lebih lagi yang bergelar suami perlu tanggung.Kalau nak
dibayangkan beratnya dosa-dosa yang ditanggungnya seperti gunung dengan semut. Tetapi orang lelaki ada keistimewaannya yang dianugerah olehAllah SWT.

WANITA
**********
1. Wanita auratnya lebih susah dijaga berbanding lelaki.

2. Wanita perlu meminta izin dari suaminya apabila mahu keluar rumah tetapi tidak sebaliknya.

3. Wanita saksinya kurang berbanding lelaki.

4. Wanita menerima pusaka kurang dari lelaki.

5. Wanita perlu menghadapi kesusahan mengandung dan melahirkan anak.

6. Wanita wajib taat kepada suaminya.

7. Talak terletak di tangan suami bukan isteri.

8. Wanita kurang dalam beribadat kerana masalah haid dan nifas yang tak ada pada lelaki.

Pernahkan kita lihat sebaliknya? Benda yang mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan di tempat yang tersorok dan selamat.Sudah pasti
intan permata tidak dibiar bersepah bukan? Itulah bandingannya dengan seorang wanita. Wanita perlu taat kepada suami tetapi lelaki wajib taat kepada
ibunya 3 kali lebih utama dari bapanya. Bukankah ibu adalah seorang wanita? Wanita menerima pusaka kurang dari lelaki tetapi harta itu menjadi milik
peribadinya dan tidak perlu diserahkan kepada suaminya, manakala lelaki menerima pusaka perlu menggunakan hartanya untuk menyara isteri dan anak-anak.
Wanita perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak,tetapi setiap saat dia didoakan oleh seluruh makhluk ALLAH di muka bumi ini dan matinya
jika kerana melahirkan adalah syahid kecil. Manakala dosanya diampun ALLAH (dosa kecil).

Diakhirat kelak, seorang lelaki dipertanggungjawabk an terhadap 4 wanita ini :

*isterinya,
*ibunya,
*anak perempuannya
*saudara perempuannya

Manakala seorang wanita pula, tanggungjawab terhadapnya ditanggung oleh 4 orang lelaki ini :

*suaminya
*ayahnya
*anak lelakinya
*saudara lelakinya

Seorang wanita boleh memasuki pintu syurga melalui mana-mana pinta syurga yang disukainya cukup dengan 4 syarat sahaja :

*sembahyang 5 waktu
*puasa di bulan ramadhan
*taat suaminya
*menjaga kehormatannya

Seorang lelaki perlu pergi berjihad fisabilillah tetapi wanita jika taat akan suaminya serta menunaikan tanggungjawabnya kepada ALLAH akan turut
menerima pahala seperti pahala orang pergi berperang fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata.


Mati hanya sekali
Maka Jadikannya pada jalan Allah....... ......... ....

Zaman Muda Muda ( Hockey 2000 )

masa nih karnival f1 f2
form 2
best jugak ingat masa nuda2 dulu,tenaga banyak,lari laju,
skrg?
hehe....

Say No To Rempit...

video


Sayangilah nyawa anda.Ingatlah org yg tersayang

Sunday, March 23, 2008

Report: United 3 Liverpool 0


Manchester United beat ten-man Liverpool 3-0 at Old Trafford on Sunday to move six points clear at the top of the Premier League. Wes Brown headed United into the lead after 34 minutes before Javier Mascherano was sent off for two bookable offences. Ronaldo and Nani added goals late on the Reds tired.

Manchester United: van der Sar; Brown, Vidic, Ferdinand, Evra; Carrick, Anderson (Tevez, 73), Scholes; Ronaldo, Giggs (Nani, 73); Rooney.
Subs not used: Kuszczak, O’Shea, Hargreaves.

Booked: Ferdinand.


Liverpool: Reina; Arbeloa, Carragher, Skrtel, Aurelio; Kuyt, Mascherano, Alonso, Babel (Benayoun, 66); Gerrard; Torres (Riise, 83). Subs not used: Itandje, Hyypia, Crouch.

Booked: Torres, Arbeloa.
Sent off: Mascherano.

Attendance: 76,000

movie yang ako suka giler...best


final destination 1

http://www.mediafire.com/?sharekey=9ea6d05e078842ab91b20cc0d07ba4d2308f050d5edacc67



final destination 2

http://www.mediafire.com/?sharekey=9ea6d05e078842ab91b20cc0d07ba4d2e0abfcba55c86174

final destination 3

http://www.mediafire.com/?sharekey=9ea6d05e078842ab91b20cc0d07ba4d2ea38cf1a7a93df83

Talian tetap yang tidak pernah berubah

Pernahkah Anda bayangkan bila pada saat kita berdoa, kita mendengar ini:
Terima kasih, Anda telah menghubungi Baitullah".
Tekan 1 untuk 'meminta'.
Tekan 2 untuk 'mengucap syukur'.
Tekan 3 untuk 'mengeluh'.
Tekan 4 untuk 'permintaan lainnya'."


Atau....


Bagaimana jika Malaikat memohon maaf seperti ini:
"Saat ini semua malaikat sedang membantu pelanggan lain. Tetaplah
sabar menunggu. Panggilan Anda akan dijawab berdasarkan urutannya."



Atau, pernahkah Anda bayangkan bila pada saat berdoa, Anda mendapat
respons seperti ini:


"Jika Anda ingin berbicara dengan Malaikat,
Tekan 1. Dengan Malaikat Mikail,
Tekan 2. Dengan malaikat lainnya,
Tekan 3. Jika Anda ingin mendengar sari tilawah saat Anda menunggu,
Tekan 4. "Untuk jawapan pertanyaan tentang hakikat syurga &
neraka,silahkan tu nggu sampai Anda tiba di sini!!"



Atau mungkin juga Anda mendengar ini :
Sistem kami menunjukkan bahawa Anda telah satu kali menelefon hari ini. Silakan cuba lagi esok."


atau...


Pejabat ini ditutup pada hujung minggu. Sila hubungi semula pada hari Isnin selepas pukul 9 pagi."


Alhamdulillah. .. Allah SWT mengasihi kita, Anda dapat menelefon-Nya setiap saat!!!


Anda hanya perlu untuk memanggilnya bila-bila saja dan Dia mendengar anda.. Kerana bila memanggil Allah,tidak akan pern ah mendapat talian sibuk. Allah menerima setiap panggilan dan mengetahui siapa pemanggilnya secara pribadi.


Ketika Anda memanggil-Nya, sila gunakan nombor utama ini: 24434


2 : solat Subuh
4 : solat Zuhur
4 : solat Asar
3 : solat Maghrib
4 : solat Isya



Atau untuk lebih sempurna dan lebih banyak afdhalnya, gunakan nombor ini :
28443483


2 : solat Subuh
8 : solat Dhuha
4 : solat Zuhur
4 : solat Asar
3 : solat Maghrib
4 : solat Isya
8 : Solat Tahajjud atau lainnya
3 : Solat Witir



Maklumat terperinci terdapat di Buku Telefon berjudul "Al Qur'anul Karim & Hadis Rasul"


Talian terus , tanpa Operator tanpa Perantara, tanpa bil..
Nombor 24434 dan 28443483 ini memiliki jumlah talian hunting yang tak terhingga dan dibuka 24 jam sehari 7 hari seminggu 365 hari setahun!!!
Sebarkan maklumat ini kepada orang-orang di sekeliling kita. Mana tahu mungkin mereka sedang memerlukannya

Saturday, March 22, 2008

PIALA FA: KEDAH 3 - 0 SARAWAK

Di Stadium Darulaman, juara bertahan, Kedah dilihat membuka laluan selesa ke pusingan ketiga apabila membelasah Sarawak 3-0.

Tuan rumah mendahului pada babak pertama apabila gol sulung diledakkan pada minit ke-43 hasil umpanan cantik Fauzi Shaari dari sebelah kiri pintu gol Sarawak yang dikuis masuk Shaffiq Jamal dengan mudah menewaskan penjaga gol pelawat, Mohd Firdaus Ishak.Kedah memperoleh gol kedua selepas cubaan kencang Badrol Bakhtiar pada minit ke-45 muntah daripada tangkapan Firdaus sebelum pemain pertahanan pelawat, Sylla Mansa tertolak ke dalam gol sendiri dengan Marlon Alex James menghadiahkan gol ketiga seminit sebelum wisel penamat.

SOURCE:BERITA HARIAN

LUDIN WROTES...


ENGLISH PREMIER LEAGUE

Sunday, March 23, 2008 9:30:00 PM

MAN UTD VS LIVERPOOL

old trafford


GLORY2 MAN UTD....

membesar sebagai Juara


haha...lawak r ako n group (SEA HORSE) bley menang.dah r kitaorang paling cengkelat.aper2 pon tahniah kpd suma yg terlibat.

pengKetua terbaik(merangkap pensponsar RM2):nadiah
pemain tali skipping terbaik:zakwan
pening ting terbaik:ludin
pemain ikat kaki terbaik:nadia
penggagau terbaik:tiha
penjahit baju terbaik:liyana
pemecah telur terbaik:fadhillah
pencari getah terbaik:nana
pembahasa isyarat terbaik:intan
pemain tepung terbaik:ema

*hehe....tapi paling lawak pasal bhasa isyarat tangga n cendawan r.ntah aper2 r...

kepada yg ada lebihan lemak dan isi,sila derma kepada saya...


kesian saya,badan saya kurus sangat.tolong ek dermakan kat saya....

Friday, March 21, 2008

Sekolah Kebangsaan Gua

mmg wujud sekolah nih.kat China.dalam gua siut...

Teka-teki Burger

Soalan: Siapa yg mula2 buat burger? Org Melayu ke Org Putih?
Jawapan: Org Melayu le, kite yg mula2 buat Burger Dale (Begedil)


Soalan: Banyak2 burger, burger apa yg sekejap kat sini sekejap kat sana?
Jawapan: Burger Rack (Bergerak)

Soalan: Banyak2 burger, burger apa kalau kau pegang nanti melekat2?
Jawapan: Burger Tar (Bergetah)

Soalan: Banyak2 burger, burger apa yg boleh didengar?
Jawapan: Burger Ma (Bergema)

Soalan: Banyak2 burger, burger apa yg boleh mencederakan?
Jawapan: Burger Load (Bergelut)

Soalan: Banyak2 burger, burger apa yg boleh buat kau macam nak jatuh?
Jawapan: Burger Gar (Bergegar)

Soalan: Banyak2 burger, burger apa yg buat kite ketawe?
Jawapan: Burger Luck (Bergelak)

Rush Hour 1,2,3 ( Mediafire )


Rush Hour 1
http://www.mediafire.com/?sharekey=9ea6d05e078842ab91b20cc0d07ba4d2b4e4957226aa800f




Rush Hour 2
http://www.mediafire.com/?sharekey=9ea6d05e078842ab91b20cc0d07ba4d20fc2a69d45e749d1



Rush Hour 3
http://www.mediafire.com/?sharekey=9ea6d05e078842ab91b20cc0d07ba4d21970642fbb61c17c

Laki-laki sejati

Laki-laki Sejati bukanlah dilihat dari bahunya yang kekar, tetapi dari kasih sayangnya pada orang disekitarnya. ...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari suaranya yang lantang, tetapi dari kelembutannya mengatakan kebenaran... ..

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari jumlah sahabat di sekitarnya, tetapi dari sikap bersahabatnya pada sesama manusia ...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari bagaimana dia di hormati ditempat bekerja, tetapi bagaimana dia dihormati didalam rumah...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari kerasnya pukulan, tetapi dari sikap bijaknya memahami persoalan...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari dadanya yang bidang, tetapi dari hati yang ada dibalik itu...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari banyaknya wanita yang memuja, tetapi komitmennya terhadap wanita yang dicintainya. ..

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari jumlah barbel yang dibebankan, tetapi dari tabahnya dia menghadapi lika-liku kehidupan...

Laki-laki Sejati bukanlah dilihat dari kerasnya membaca kitab suci, tetapi dari konsistennya dia menjalankan apa yang ia baca...

Semoga bermanfaat ya..

Kasih Ibu

• KETIKA BERUSIA SETAHUN, IBU SUAPKAN MAKANAN DAN
MANDIKAN KITA. CARA KITA UCAPKAN TERIMA KASIH
KEPADANYA HANYALAH DENGAN MENANGIS SEPANJANG MALAM.

• APABILA BERUSIA 2 TAHUN, IBU MENGAJAR KITA BERMAIN,
KITA UCAPKAN TERIMA KASIH DENGAN LARI SAMBIL KETAWA
TERKEKEH-KEKEH APABILA DIPANGGIL.

• MENJELANG USIA KITA 3 TAHUN, IBU MENYEDIAKAN MAKANAN
DENGAN PENUH RASA KASIH SAYANG, KITA UCAPKAN TERIMA
KASIH DENGAN MENUMPAHKAN MAKANAN KE LANTAI.

• KETIKA BERUSIA 4 TAHUN, IBU MEMBELIKAN SEKOTAK
PENSEL WARNA, KITA UCAPKAN TERIMA KASIH DENGAN
MENCONTENG DINDING.

• BERUSIA 5 TAHUN, IBU MEMBELIKAN SEPASANG PAKAIAN
BARU, KITA UCAPKAN TERIMA KASIH DENGAN BERGOLEK-GOLEK
DALAM LOPAK KOTOR.

• SETELAH BERUSIA 6 TAHUN, IBU MEMIMPIN TANGAN KITA KE
SEKOLAH, KITA UCAPKAN TERIMA KASIH DENGAN MENJERIT :
"TAK NAK! TAK NAK!"

• APABILA BERUSIA 7 TAHUN, IBU BELIKAN SEBIJI BOLA.
CARA MENGUCAPKAN TERIMA KASIH IALAH KITA PECAHKAN
CERMIN TINGKAP JIRAN.

• MENJELANG USIA 8 TAHUN, IBU BELIKAN AISKRIM, KITA
UCAPKAN TERIMA KASIH DENGAN MENGOTORKAN PAKAIAN IBU.

• KETIKA BERUSIA 9 TAHUN, IBU MENGHANTAR KE SEKOLAH,
KITA UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADANYA DENGAN PONTENG
KELAS.

• BERUSIA 10 TAHUN IBU MENGHABISKAN MASA SEHARI SUNTUK
MENEMANKAN KITA KE MANA SAJA, KITA UCAPKAN TERIMA
KASIH DENGAN TIDAK BERTEGUR SAPA DENGANNYA.

• APABILA BERUSIA 12 TAHUN, IBU MENYURUH MEMBUAT KERJA
SEKOLAH, KITA UCAPKAN TERIMA KASIH DENGAN MENONTON
TELEVISYEN.

• MENJELANG USIA 13 TAHUN, IBU SURUH PAKAI PAKAIAN
YANG MENUTUP AURAT, KITA UCAPKAN TERIMA KASIH
KEPADANYA DENGAN MEMBERITAHU BAHAWA PAKAIAN ITU TIDAK
SESUAI ZAMAN SEKARANG.

• KETIKA BERUSIA 14 TAHUN, IBU TERPAKSA MENGIKAT PERUT
UNTUK MEMBAYAR WANG PERSEKOLAHAN DAN ASRAMA, KITA
UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADANYA DENGAN TIDAK MENULIS
SEPUCUK SURAT PUN.

• BERUSIA 15 TAHUN, IBU PULANG DARIPADA KERJA DAN
RINDUKAN PELUKAN DAN CIUMAN, KITA UCAPKAN TERIMA KASIH
DENGAN MENGUNCI PINTU BILIK.

• MENJELANG USIA 18 TAHUN, IBU MENANGIS GEMBIRA
APABILA MENDAPAT TAHU KITA DITERIMA MASUK KE IPTA,
KITA UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADANYA DENGAN BERSUKA RIA
BERSAMA KAWAN-KAWAN.

• KETIKA BERUSIA 19 TAHUN, IBU BERSUSAH PAYAH MEMBAYAR
YURAN PENGAJIAN, MENGHANTAR KE KAMPUS DAN MENGHERET
BEG BESAR KE ASRAMA, KITA HANYA UCAPKAN SELAMAT JALAN
PADA IBU DI LUAR ASRAMA KERANA MALU DENGAN
KAWAN-KAWAN.

• BERUSIA 20 TAHUN, IBU BERTANYA SAMA ADA KITA ADA
TEMAN ISTEMEWA,KITA KATA, "? ITU BUKAN URUSAN IBU."

• SETELAH BERUSIA 21 TAHUN, IBU CUBA MEMBERIKAN
PANDANGAN MENGENAI KERJAYA, KITA KATA, "SAYA TAK MAHU
JADI SEPERTI IBU."

• APABILA BERUSIA 22-23 TAHUN, IBU MEMBELIKAN PERABOT
UNTUK RUMAH BUJANG KITA. DI BELAKANG IBU KITA KATAKAN
PADA KAWAN-KAWAN? . "PERABOT PILIHAN IBU AKU TAK
CANTIK, TAK BERKENAN AKUUU!"

• MENJELANG USIA 24 TAHUN, IBU BERTEMU DENGAN BAKAL
MENANTUNYA DAN BERTANYAKAN MENGENAI RANCANGAN MASA
DEPAN, KITA MENJELING DAN MERUNGUT, "IBUUU,
TOOOOOLONGLAHHH? ."

• KETIKA BERUSIA 25 TAHUN, IBU BERSUSAH PAYAH
MENANGGUNG PERBELANJAAN MAJLIS PERKAHWINAN KITA. IBU
MENANGIS DAN MEMBERITAHU BETAPA DIA SANGAT SAYANGKAN
KITA TAPI KITA UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADANYA DENGAN
BERPINDAH JAUH.

• PADA USIA 30 TAHUN, IBU MENELEFON MEMBERI NASIHAT
DAN PETUA MENGENAI PENJAGAAN BAYI, KITA DENGAN MEGAH
BERKATA,"? ITU DULU, SEKARANG ZAMAN MODEN."

• KETIKA BERUSIA 40 TAHUN, IBU MENELEFON MENGINGATKAN
MENGENAI KENDURI-KENDARA DI KAMPUNG, KITA BERKATA,
"KAMI SIBUK, TAK ADA MASA NAK DATANG."

• APABILA BERUSIA 50 TAHUN, IBU JATUH SAKIT DAN
MEMINTA KITA MENJAGANYA, KITA BERCERITA MENGENAI
KESIBUKAN DAN KISAH-KISAH IBU BAPA YANG MENJADI BEBAN
KEPADA ANAK-ANAK.

• DAN KEMUDIAN SUATI HARI, KITA MENDAPAT BERITA IBU
MENINGGAL! KHABAR ITU BAGAIKAN PETIR! DALAM LELEHAN
AIR MATA, BARULAH SEGALA PERBUATAN KITA TERHADAP IBU
MENERPA SATU PERSATU.

JIKA IBU MASIH ADA, SAYANGI DIA. JIKA TELAH MENINGGAL,
INGATLAH KASIH DAN SAYANGNYA. SAYANGILAH IBU KERANA
KITA SEMUA HANYA ADA SEORANG IBU KANDUNG.

Panas dan Sejuk...

Di suatu pagi yg menyinar..di warung kopi,terdapat seorang penduduk org asli yg ingin minum pagi di warung tersebut. apabila tuan warung ingin mengambil order..bertanyalah org asli ini.."berapa harga teh panas dan berapa pula harga teh sejuk"...jawab tuan warung.."teh panas RM0.70 ,teh sejuk RM 1.20..."..maka org asli tersebut meminta teh panas..

apabila teh panas telah sampai..cepat2 org asli tersebut meminumnya sampai habis....pelik tuan warung melihatnya.. ..lalu beliau bertanya.."kenapa kamu minum terlalu cepat..tak rase panas ke..??"

jawab si org asli tersebut.."emm. .mestilah kene minum cepat teh panas ni, kalau minum lambat nanti jadi teh sejuk, kene plak bayar Rm1.20..saya ada Rm 0.70 je.."..tuan warung pun tersengih...

Newton in romantic mood......

Universal law:

"Love can neither be created nor be destroyed; only it can transfer
from
One girlfriend to another girlfriend with some loss of money "



F irst law:

"A boy in love with a girl, continue to be in love with her and a girl
in love with a boy, continue to be in love with him, until or unless
any external agent(brother or father of the gal) comes into play and
break the legs of the boy. "



S econd law:

"The rate of change of intensity of love of a girl towards a boy is
directly proportional to the instantaneous bank balance of the boy and
the direction of this love is same to as increment or decrement of the
bank balance. "



T hird law:

"The force applied while proposing a girl by a boy is equal and
opposite to the force applied by the girl while slap.


*saper amik fizik mesti tau kan pasal hukum newton kan.korang relate2 r sendiri ek

amaran kerajaan:merokok membahayakan kesihatan

rase2nya dia nih banyak hari x hisap rokok tu,mesti lepas gian punya pasal nih

something weird in this picture...

cuba amati btul2 pic nih,mesti korang akan perasan ada satu imej yang pelik kat gambar nih

Thursday, March 20, 2008

MAN UTD 2 - 0 BOLTON

Updated: March 19, 2008, 6:17 PM ET

Cristiano Ronaldo played the captain's role to the full, scoring both goals to hand Manchester United a 2-0 win against Bolton and the advantage in the Barclays Premier League title race.

Ronaldo, given the skipper's armband for the first time by Sir Alex Ferguson, responded with a virtuoso display.

The 23-year-old opened the scoring with a mis-struck shot then ended the contest with another of those stunning long-range free-kicks.

Victory took United three points clear of Arsenal and was just the cushion needed ahead of the weekend's clashes of the big four.

Bolton may never have expected a result but apart from a 10-minute spell in the second half they barely put up a fight.

Even without Wayne Rooney, Rio Ferdinand, Paul Scholes and Ryan Giggs in the starting line-up, United simply swept away Wanderers, the poor crumbs on a rich man's table.

Ferguson's confidence was plain from the start as he made seven changes while Bolton boss Gary Megson made four alterations from the disastrous defeat by Wigan on Sunday.

With Ferdinand still struggling with a back problem it meant a chance for 20-year-old Catalan defender Gerard Pique to test his mettle against Kevin Davies and El-Hadji Diouf, but they did not provide even a physical challenge.

Megson's tactic of packing defence and midfield was hardly unexpected but it took less than nine minutes for United to nullify them.

Carlos Tevez threatened to score only for Ricardo Gardner to whip the ball off his toe, but from the resulting corner Ronaldo struck.

It was not the most beautiful of Ronaldo's many goals but it was crucial.

First the winger rose to head back Nani's corner, Tevez missed an overhead kick but Bolton only half-cleared and Ronaldo was swiftly there to strike a shot into the ground and home from 12 yards out.

Nani blazed over after a jinking run, but in the 18th minute Bolton put together a thrilling move that nearly earned them an equaliser.

The inspiration was Danny Guthrie, the midfielder on loan from Liverpool and Bolton's best player of the night, surging out of midfield and then down the right where he sent over a searching cross.

Davies' movement had seen him shake off Pique and he slid in at the far post only to see Tomasz Kuszczak made an excellent stop.

The costliness of that miss was hammered home as `Captain Fantastic' made it 33 goals for the season, and 24 in the league, after being fouled by Abdoulaye Meite.

It was another of those tremendous Ronaldo free-kicks that appear to defy the laws of physics - rising, dipping and swerving from 30 yards out over a six-man wall to leave Ali Al Habsi clutching thin air.

It also meant he overtook George Best's 32-goal tally - the previous best for a United winger.

Gretar Steinsson tried to get Bolton back into it but failed with a wild drive, before Tevez curled a left-footed shot into Al Habsi's arms after a scintillating dribble.

United nearly made it three in first-half injury-time as first Darren Fletcher's low drive was blocked and then John O'Shea blasted wide.

Immediately after the break Steinsson, moved to centre-back, played Bolton into further trouble by chopping down Tevez on the edge of the box.

Old Trafford awaited Ronaldo, but he was the decoy and instead Nani took the free-kick and only a sprawling dive by Al Habsi kept the ball out.

But then followed Bolton's spell of pressure and United had cause to thank their keeper.

First Davies' threatened but shot low and straight at Kuszczak, then Diouf did have the ball in the net with a quickly-taken free-kick but referee Alan Wiley ruled it out on the grounds he had not whistled for him to strike it.

Bolton did not complain too much, but when Diouf put the re-taken kick in the same spot Kuszczak was waiting for it.

The Polish keeper then performed heroics to tip over after Nicky Hunt caught a volley perfectly from 30 yards out and the ball looked destined for the top corner.

Gavin McCann was next to find Kuszczak impregnable as the keeper turned aside his low strike.

United responded to end the revival and the Ronaldo hat-trick looked odds on when he ran at the Bolton defence, performed a couple of step-overs and sent in a fierce shot but Al Habsi was able to parry his effort.

Saha should have sealed matters after a neat side-step but lost his cool and found the stands instead.

As United poured forward for a third, Nani had three decent chances in quick succession, two missed and one saved. The home fans were left cursing they had not fallen to his captain.



SOURCE : www.soccernet.com

link movie - ( Waitress ) media fire


Waitress[2007]DvDrip[Eng]-FXG

http://www.mediafire.com/download.php?9xmoncqnhmc
http://www.mediafire.com/download.php?8g4dexyzjmy
http://www.mediafire.com/download.php?f0ybpjkjzh2
http://www.mediafire.com/download.php?e5hiiwzktzu
http://www.mediafire.com/download.php?8yx3xeonykn
http://www.mediafire.com/download.php?fw2eu9zwmdo
http://www.mediafire.com/download.php?3lmjedmtzd5
http://www.mediafire.com/download.php?5dp5wgulxyt

Wednesday, March 19, 2008

Kalah....

IPOH – Perak terpaksa menelan kepahitan apabila dibelasah 1-6 oleh wakil Singapura, Angkatan Tentera Singapura (ATS) pada perlawanan kedua Kumpulan E Piala AFC di Stadium Perak, semalam, lapor Kamaruddin Ismail.

Kekalahan besar itu meletakkan Perak kekal di tangga kedua kumpulan tersebut selepas menang 3-1 ke atas wakil Maldives, New Radiant di tempat lawan sebelum ini.

Kubu Perak bocor seawal minit kesembilan sebaik Chaiman Thaisak membuka jaringan buat pasukan pelawat.

Ini disusuli dengan empat gol berturut-turut menerusi Guric Aleksander pada minit ke-43, 49, 71 dan 74 di samping satu gol lagi sumbangan Mustaqim Manzur Ahmed Khan (m-58).

Gol sagu hati Perak pula dijaringkan menerusi sepakan penalti yang disempurnakan Mario Barios pada minit ke-45.

Jentera Perak ternyata pincang sebaik penyerang utamanya, Carlos Caceres dikeluarkan pada minit ke-44 dan ini menyaksikan Khalid Jamlus terpaksa bertindak berseorangan di bahagian depan.

Sementara itu, satu lagi wakil negara, Kedah turut dibelasah 1-5 juga oleh wakil Singapura, Home United pada perlawanan di Stadium Jalan Besar.

Kedah bagaimanapun lebih dulu berada di depan hasil jaringan Shafiq Jamal sebelum Singapura melakukan amukan lima gol menerusi Kengne Ludovick (2 gol), Peres de Oliviera (2 gol) dan Sharik Ishak.

Tuhanku,perkenankanlah doaku



kita x bley nak judge org,tapi korang pandai2 r pikir kan kalo nak berdoa tu macamana yang sepatutnyer kan?

direct link Alien vs Predator

ako xde r tera sgt download
tapi tau jgk r skit2
mmg kalo nak download best pkai rapid share,tapi duit siut...
so,sini ada free punya
nih secondary source tau
bukan ako yg upload
apa2 pon tq untuk pengupload

avp1
http://www.mediafire.com/?sharekey=9ea6d05e078842ab4012e8015643d9c89747c24ce11a81a8



avp2
http://www.mediafire.com/?sharekey=9ea6d05e078842ab4012e801564

fakta menarik

Bunyi yang dikeluarkan apabila anda mematahkan-matahkan sendi tangan, jari atau kaki adalah disebabkan oleh letupan buih di dalam sendi itu.

Planet Pluto mengambil masa 248 tahun utk mengelilingi matahari. Setiap 20 tahun ia mengubah orbitnya bagi mengelak dari berlanggar denga planet Neptune.

Di Albania, menggelengkan kepala bermaksud 'ya' dan menggangguk bermaksud tidak,

Kebanyakkan debu yang berterbangan di dalam rumah datangnya dari sel-sel kulit kita yang mati.

Perut akan menghasilkan satu lapisan mucus yang baru setiap 2 minggu untuk melancarkan proses penghadaman.

kandungan emas di laut adalah 200 kali ganda lebih banyak berbanding di daratan

Jika semua salur darah dalam tubuh manusia dicantumkan ia boleh meliputi jalan raya sepanjang 96,000 Km

Jika usus kecil manusia dibelah dan dicantum-cantumkan,ia boleh memenuhi kawasan seluas 9.2 meter persegi.

Manusia bernafas kira-kira 23,000 kali dalam tempoh 24 jam.

Orang lelaki mudah mendapat buta warna,10 kali ganda berbanding wanita.

Setiap langkah ke hadapan, anda terpaksa menggerakkan 54 otot dalam tubuh badan

dalam diri kamu ada tanda kebesaran Tuhan

Doktor memulakan syarahannya
dengan membawa para hadirin memikirkan sejenak dengan hadith yang
maknanya sedikit sebanyak "Dalam diri-diri kamu ada tanda-tanda kebesaran Tuhan".
Doktor menyuruh kita melihat kedua tapak tangan dan perhatikan
garis-garis di tapak tangan kita.Garisan- garisan di tangan kiri menunjukkan
angka 8 dan 1 dalam Bahasa Arab dan tangan kanan 1 dan 8 dan
membawa ke jumlah 81 + 18 = 99 iaitu bilangan nama Allah. Berikut adalah
antara intipati syarahannya secara ringkas:-

1. Cara makan, kenapa kita gunakan tangan?

- Mengikut cara Rasulullah s.a.w,beliau akan menggaulkan lauk dan nasi dengan tangan kanannya dan kemudian membiarkan sebentar, lalu Rasullah saw akan mengambil sedikit garam menggunakan jari kecilnya(yg last tu), lalu Rasullah saw akan menghisap garam itu. Kemudian barulah Rasulullah makan nasi dan lauknya.
Mengapa? Kerana kedua belah tangan kita ada mengeluarkan 3 macam
enzim,tetapi konsentrasi di tangan kanan kurang sedikit dari yg kiri. Ini adalah kerana enzim yg ada di tangan kanan itu merupakan enzim
yang dapat menolong proses penghadaman (digestion), ia merupakan the first
process of digestion.Mengapa menghisap garam? Kerana garam
adalah sumber mineral dari tanah yg diperlukan oleh badan kita.
Dua cecah garam dari jari kita itu adalah sama dgn satu liter air
mineral. Kita berasal dari tanah maka lumrahnya bahan yang asal
dari bumi (tanah) inilah yg paling berkhasiat untuk kita.Kenapa
garam? Selain dari sebab ia adalah sumber mineral, garam juga
adalah penawar yang paling mujarab bagi keracunan, mengikut Dr, dihospital-hospital , the first line of treatment for poisoning adalah
dengan memberi Sodium Chloride, iaitu GARAM. Garam juga dapat
menghalang sihir dan makhluk-makhluk halus yang ingin menggangu
manusia.



2. Cara Rasulullah mengunyah

- Rasulullah akan mengunyah sebanyak 40 kali untuk membiarkan makanan itu betul-betul lumat agar perut kita senang memproseskan makanan itu.



3. Membaca Basmalah
-(Bismillahirrahma Nirrahim). Membaca Basmalah sebelum makan untuk
mengelakkan penyakit. Kerana bakteria dan racun ada membuat
perjanjian dengan Allah swt, apabila Basmalah dibaca maka bakteria dan racun
akan musnah dari sumber makanan itu.

4. Cara Rasulullah minum.
-Janganlah kita minum berdiri walaupun ia makruh tetapi ia makruh
yang menghampiri kepada haram. Jangan kita minum dari bekas yg besar dan
jangan bernafas sedang kita minum. Kerana apabila kita minum dari
bekas yg besar, lumrahnya kita akan meneguk air dan dalam proses minum
itu, kita tentu akan bernafas dan menghembuskan nafas dari hidung kita.
Kerana apabila kita hembus, kita akan mengeluarkan CO2 iaitu carbon
dioxide, yang apabila bercampur dgn air H20, akan menjadi H2CO3,
iaitu sama dengan cuka, menyebabkan minuman itu menjadi acidic.
Jangan meniup air yg panas, sebabnya sama diatas.

Cara minum, seteguk bernafas, seteguk bernafas sehingga habis.

Mengapa Islam menyuruh di sebat 100 kali orang belum berkahwin yang berzina, dan merejam sehingga mati org yg sudah berkahwin yang berzina?

Badan manusia akan mengeluarkan sel-sel darah putih atau antibiotik yg dapat melawan penyakit. Dan sel-sel ini terdapat di daerah tulang belakang, berdekatan dengan sum-sum tulang manusia.Lelaki yang belum berkahwin dia akan dapat mengeluarkan beribu-ribu sel ini, manakala lelaki yang sudah berkahwin hanya dapat menghasilkan 10 unit sel
ini sehari, kerana antara sebabnya ialah kerana sel-sel lain akan
hilang kerana perhubungan suami isteri. Jadi apabila lelaki yang belum
berkahwin didapati salah kerana zina hendaklah disebat 100 kali.
Ini adalah kerana apabila dia disebat di belakangnya, suatu amaran >
tentang kesakitan itu akan membuatkan penghasilan beribu sel antibiotik
yang dapat melawan virus HIV jika ia ada di badannya, dengan itu
dapatlah antibodi melawan virus HIV itu. Tetapi jika lelaki itu sudah
berkahwin,walaupun disebat 100 kali ia akan tetap menghasilkan 10
unit antibodi sahaja, jadi dengan itu hukumannyadirejam hingga mati
agar dia tidak dapat merebakkan virus HIV itu.



Itulah sedikit
sebanyak inti syarahan yg disampaikan oleh Dr Jamnul Azhar. Harap ia akan
memberi manfaat pada anda sekalian, dan sedikit informasi yang
diberikan oleh Mudaris(guru) ana, Mudaris Iskandar mengenai Ka'bah.

Mengapa ia terletak di Mekah al-Mukarramah dan mengapa ia empat
persegi (cube).

Ia terletak di posisinya sekarang kerana setelah
dibuat kajian oleh para cendikiawan dari Pakistan dan Arab, didapati,
tempat terletaknya Ka'bah sekarang itu, adalah betul-betul di tengah
bumi.
Mengapa ia empat persegi, ia melambangkan perpaduan ummah yang
bergerak maju bersama, equality and unity, tidak seperti bentuk pyramid,
dimana ia diumpamakan, seperti hanya seorang pemenang yg berada diatas
setelah ia memijak-mijak yang lain. Dan antara lagi sebab
mengapa 4 persegi melambangkan 4 imam besar, Maliki, Hambali, Hanafi dan
Syafi'i, melambangkan kebenaran keempat-empat Imam tersebut.



Sekian buat renungan bersama, Fi amanillah Jazakallah

TOLONG SEBARKAN DAN JADIKAN AMALAN BERGUNA.... BAGUS NI...


" Berbudi selagi perlu,Berukhuwah selagi mampu "

iklan ubat gigi

cantikkan gigi saya...

Bos yg Otai

bos otai...

Ni kisah satu org makhluk yg dilantik menggantikan bos asal sebuah kompani besar. Disebabkan msalah pekerja2 yg agak kurang motivasi dan selalu cuai + pemalas, bos baru ni decide nak ajar mereka sikit firstday dia kat kompani tu. So, sape2 yg dia nampak paling pemalas, dia akan pecat on the spot. Mmg malang tidak berbau, dia ternampak seorg pekerja yg sedang dok nyandar kat tepi dinding.

"Yg berbaju biru tu" dia menjerit. Jeritan kuat nyebabkan semua perkerja tersentak dan memandang kepada lelaki berkenaan.
"Bape gaji awak?" dia bertanya dgn nada yg agak keras
"Dalam RM800" pekerja tu menjawap

Bos tu menjawap, "Nah amik ni Rm800,BERAMBUS DARI SINI. KALU NAK MALAS2 PEGI TEMPAT LAIN"
Pekerja tu amik duit tu, lalu terus blah camtu jek.
Bos tadi memandang kesemua pekerja2 nye, seperti mahu mereka paham, sape malas,sure kene pecat!
Merasakan pekerja2 memahami maksud kejadian tadi, bos itu merasa puas.Sebelum bos itu masuk semula ke dalam opis nye, dia bertanya kepada salah seorg pekerja disitu,"Mamat tadi tu kerja department mana?"

Jawap si pekerja,"Owh, dia tu anto pizza".

Malaysia cabinet-2008

what's your opinion on our cabinet?
hope they will give us a better Malaysia for all the Malaysian
peace n no war

Perdana Menteri : Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi
Timbalan Perdana Menteri: Datuk Seri Najib Tun Razak

Senarai penuh kabinet

Jabatan Perdana Menteri

Menteri : Tan Sri Bernard Dompok
Menteri : Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz
Menteri : Datuk Ahmad Zahid Hamidi
Menteri : Datuk Zaid Ibrahim (senator)
Menteri : Datuk Amirsham A Aziz (senator)

Timbalan : Datuk Johari Baharum
Timbalan : Datuk Dr Mashitah Ibrahim (senator)
Timbalan : S.K Devamany
Timbalan : Datuk Hasan Malek

Kementerian Dalam Negeri

Menteri : Datuk Seri Syed Hamid Albar
Timbalan : Datuk Chor Chee Heung
Timbalan : Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh (senator)

Kementerian Kewangan

Menteri : Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi
Menteri II : Tan Sri Nor Mohamed Yakcop
Timbalan : Datuk Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah
Timbalan : Datuk Kong Cho Ha

Kementerian Pengangkutan

Menteri : Datuk Ong Tee Keat
Timbalan : Datuk Anifah Aman

Kementerian Kerja Raya

Menteri : Datuk Ir Mohd Zin Mohamed
Timbalan : Datuk Yong Khoon Seng

Kementerian Perusahaan Perladangan dan Komoditi

Menteri : Datuk Peter Chin Fah Kui
Timbalan : A. Kohilan Pillay (senator)

Kementerian Tenaga, Air dan Komunikasi

Menteri : Datuk Shaziman Abu Mansor
Timbalan : Datuk Joseph Salang Gandum

Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri

Menteri : Tan Sri Muhyiddin Yassin
Timbalan : Datuk Liew Vui Keong
Timbalan : Datuk Jacob Dungau Sagan

Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani

Menteri : Datuk Mustapa Mohamed
Timbalan : Datuk Rohani Abdul Karim

Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Halehwal Pengguna

Menteri : Datuk Shahrir Abdul Samad
Timbalan : Jelaing anak Mersat

Kementerian Pelajaran

Menteri : Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein
Timbalan : Datuk Dr Wee Ka Siong
Timbalan : Datuk Razali Ismail

Kementerian Penerangan

Menteri : Datuk Ahmad Shabery Cheek
Timbalan : Datuk Tan Lian Hoe

Kementerian Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan

Menteri : Datuk Shafie Apdal
Timbalan : Teng Boon Soon

Kementerian Sumber Manusia

Menteri : Datuk Dr S. Subramaniam
Timbalan : Datuk Noraini Ahmad

Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi

Menteri : Datuk Dr Maximus Ongkili
Timbalan : Fadillah Yusof

Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan

Menteri : Datuk Ong Ka Chuan
Timbalan : Datuk Robert Lau Hoi Chew
Timbalan : Datuk Hamzah Zainudin

Kementerian Pertahanan

Menteri : Datuk Seri Najib Tun Razak
Timbalan : Datuk Wira Abu Seman Yusop

Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah

Menteri : Tan Sri Muhammad Muhd Taib
Timbalan : Tan Sri Joseph Kurup
Timbalan : Joseph Entulu anak Belaun

Kementerian Luar Negeri

Menteri : Datuk Seri Dr Rais Yatim
Timbalan : Datuk Seri Tengku Azlan Abu Bakar

Kementerian Belia dan Sukan

Menteri : Datuk Ismail Sabri Yaakob
Timbalan : Wee Jeck Seng

Kementerian Kesihatan

Menteri : Datuk Liow Tiong Lai
Timbalan : Datuk Dr Abdul Latiff Ahmad

Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi

Menteri : Datuk Noh Omar
Timbalan : Datuk Saifuddin Abdullah

Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat

Menteri : Datuk Dr Ng Yen Yen
Timbalan : Noriah Kasnon

Kementerian Pelancongan

Menteri : Datuk Seri Azalina Othman Said
Timbalan : Datuk Seri Sulaiman Abdul Rahman Abdul Taib

Kementerian Wilayah Persekutuan

Menteri : Datuk Seri Zulhasnan Rafique
Timbalan : Datuk M. Saravanan

Kementerian Pengajian Tinggi

Menteri : Datuk Seri Khaled Nordin
Timbalan : Datuk Dr Hou Kok Chung
Timbalan : Datuk Idris Haron

Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar

Menteri : Datuk Douglas Uggah Embas
Timbalan : Datuk Seri Panglima Abdul Ghapur Salleh

LuDin wrotes...

a beginner
today is the day
start something that unusual for me
maybe sbb trikut2 dgn blog2 yg slalu dok baca
so,tringin jugak ada blog sendiri
enjoy this blog...