HTML Free Code
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, March 19, 2008

Kalah....

IPOH – Perak terpaksa menelan kepahitan apabila dibelasah 1-6 oleh wakil Singapura, Angkatan Tentera Singapura (ATS) pada perlawanan kedua Kumpulan E Piala AFC di Stadium Perak, semalam, lapor Kamaruddin Ismail.

Kekalahan besar itu meletakkan Perak kekal di tangga kedua kumpulan tersebut selepas menang 3-1 ke atas wakil Maldives, New Radiant di tempat lawan sebelum ini.

Kubu Perak bocor seawal minit kesembilan sebaik Chaiman Thaisak membuka jaringan buat pasukan pelawat.

Ini disusuli dengan empat gol berturut-turut menerusi Guric Aleksander pada minit ke-43, 49, 71 dan 74 di samping satu gol lagi sumbangan Mustaqim Manzur Ahmed Khan (m-58).

Gol sagu hati Perak pula dijaringkan menerusi sepakan penalti yang disempurnakan Mario Barios pada minit ke-45.

Jentera Perak ternyata pincang sebaik penyerang utamanya, Carlos Caceres dikeluarkan pada minit ke-44 dan ini menyaksikan Khalid Jamlus terpaksa bertindak berseorangan di bahagian depan.

Sementara itu, satu lagi wakil negara, Kedah turut dibelasah 1-5 juga oleh wakil Singapura, Home United pada perlawanan di Stadium Jalan Besar.

Kedah bagaimanapun lebih dulu berada di depan hasil jaringan Shafiq Jamal sebelum Singapura melakukan amukan lima gol menerusi Kengne Ludovick (2 gol), Peres de Oliviera (2 gol) dan Sharik Ishak.

0 comments: