HTML Free Code
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, June 18, 2008

Kedah Sahkan Kemaraan Ke Final Piala FA

Kedah mengesahkan kemaraan ke perlawanan Akhir Piala FA setelah membenam Pahang 2-0 untuk menang 6-1 secara agregat di Stadium Darul Makmur Sebentar tadi. Mohd Khyril Muhymeen memulakan malam gemilang Kedah dengan jaringan seawal minit ke-10 lagi sekaligus menjadikan tentangan Pahang semakin longgar untuk mencari gol menyaingi Kedah.

Bagaimanapun Mohd Khyril Muhymeen terpaksa dikeluarkan akibat kecederaan setelah dikasari pemain lawan. Bermula separuh masa kedua, Kedah menambah luka Pahang apabila menjaringkan gol kedua melalui Baddrol Bakhtiar pada minit ke-51. Gol tersebut nyata melemahkan semangat pemain Pahang untuk terus mencabar Kedah.

Dengan ketinggalan secara agregat 6-1, Pahang sudah tidak berdaya mengekang asakan Kedah yang bergaya melangkah ke Final Piala FA buat kali kedua berturut-turut dan dalam misi mempertahankan Kejuaraan Piala FA. Perlawanan Akhir akan dilangsungkan di Stadium Shah Alam pada 21 Jun 2008. Kedah akan bertemu Selangor yang seri 1-1 dengan Terengganu tetapi menang secara Agregat 3-2.

1 comments:

::askmie:: said...

tak abes2 ngan kedah. heheh. tok gajah kasi muke je tuh.