HTML Free Code
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, March 5, 2009

Perlukah Mesyuarat DUN Tergempar Mendapat Perkenan

from other blog,

Oleh kerana saya buta undang-undang dan tak ambik pot pun selama ni, saya tidak tahu adakah
mesyuarat khas di bawah Peraturan Mesyuarat 11(3), iaitu sidang khas Parlimen mengenai Gaza pada 12 Januari lalu memerlukan perkenan Yang di-Pertuan Agong atau tidak kerana ia mesyuarat khas. Berikut ialah petikan perisytiharan sidang itu:

Ahli-ahli Yang Berhormat, dengan segala hormatnya ingin saya maklumkan bahawa Yang Amat Berhormat Perdana Menteri selaku Ketua Majlis Dewan Rakyat telah memaklumkan kepada saya pada 7 Januari 2009 supaya diadakan satu Mesyuarat Khas pada hari ini selaras dengan peruntukan Peraturan Mesyuarat 11(3).
Saya memang tak reti. Tetapi oleh kerana saya tidak nampak perkataan perkenan Yang di-Pertuan Agong, saya dok rasa tidak adalah perkenan itu diminta. Tak minta tu tentulah disebabkan tak perlu. Gitu la kot. Dan, sidang DUN Perak pun mesyuarat khas juga.

nih ako amik dari blog http://penarikbeca.blogspot.com/.ada kebenarannya jugak kalo sidang dun tergempar x perlu perkenan sbb nama pon tergempar.maybe we have no right to decide this but we have have thr right to know this.which is true which is not.
pihak yang menghalang sidang dun tempoh hari.
tapi, nape ada yang menunjukkan jari tengahnya.
x baik tau...

0 comments: