HTML Free Code
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, April 30, 2009

Wanita bercakap empat tahun dalam telefon


SEORANG wanita berbual
menerusi telefon. - Gambar hiasan

LONDON - Wanita-wanita yang suka bercakap didapati meluangkan masa lebih daripada empat tahun sepanjang hidup mereka dengan berbual di telefon, lapor sebuah akhbar semalam.

Satu kajian oleh phonepiggybank.com membuktikan kebanyakan wanita secara purata menerima dan melakukan panggilan telefon sebanyak 288,000 kali iaitu 42,000 jam atau 4.75 tahun dalam seumur hidup berbanding lelaki.

Lelaki didapati membuat 277,000 panggilan sepanjang hidup mereka yang mengambil masa purata selama 28,500 jam atau 3.25 tahun.

Hampir 55 peratus dari panggilan yang dilakukan adalah membabitkan kerja manakala 45 peratus lagi untuk tujuan peribadi.

Namun begitu, tempoh satu panggilan peribadi adalah lebih lama sehingga mencecah selama 10 minit berbanding panggilan kerja yang dilakukan kurang dari lima minit.

Wanita di London dikesan menghabiskan masa selama 14 jam 16 minit seminggu bercakap melalui telefon diikuti dengan gadis Liverpool mencapai 13 jam 48 minit seminggu manakala wanita di Birmingham bercakap selama 13 jam 27 minit.

"Mudah tersasar dari masa yang ditetapkan ketika bercakap melalui telefon. Wanita lebih cenderung bercakap berbanding lelaki," kata jurucakap phonepiggybank.com. - Agensi


yes, bukan laki

hehe


credit

0 comments: